woensdag 7 februari 2007

Zico's muziek.

Als je weet wat muziek met je kan doen... Ja, wat dan? Dan sta je ervoor open, voor Mozart en Strauss, voor Ann Christy en Koen Wouters, U2 en The Stones, Prince en Barry White, Gainsbourg en Arno, Snoop en Pharell, Underworld en Tiga, Axelle Red en Tom Barman...

'k Ben al een tijdje bezig met muziek te verzamelen op I Tunes. Stilletjes hoop ik dat Zico die verzameling enorm zal uitbreiden. Stilletjes hoop ik dat hij mijn verzameling goed zal vinden. Stilletjes hoop ik dat zijn voorkeur ook zal uitgaan naar zowat alles dat hem kan ontroeren. Music is what feelings sound like. Zal hij tranen in de ogen kunnen krijgen bij het luisteren naar Arno's "Les Yeux de ma Mère"? Of meedansen op de tonen van "Les Filles du Bord de Mer"?

Nu al begint hij spontaan te dansen als hij muziek hoort. Hij nodigt ons zelfs uit om mee te dansen. Voor de moment is dat op de tonen van "Hansje pansje Kevertje...". Wat zal het later worden? K3, Samson en Gert? Peter en de Wolf in de versie met Wim Opbrouck zal ik hem zeker leren kennen, net zoals de kinderliedjes van Kapitein Winokio.

Die hoofdtelefoon maakt hem al nieuwsgierig.


Een ding staat vast, hij zal aangemoedigd worden om zijn horizon te verruimen op alle gebied!

1 opmerking:

Marrek O'Polo zei

Hi Geronimo,

efkes gewisseld van achtergrond ?
Ziet er ook goed uit.
Je hebt nu blijkbaar meer tijd ... met dat voetje in de lucht?!
Bedankt voor je gouden tip: de Fixkes doen het inderdaad goed. Stabroek, nostalgie, Stubru en nu ook al op Radio 1 ...
't Gaat snel bij die mannen!
Hou je goed, snel beterschap... en doe Zico en 't vrouwke de groeten

Marco Polo