donderdag 28 december 2006

Zico is the master!


Begin juli heb ik een boek gelezen van de hand van Dan Millman, Way of the Peacefull Warrior. Zalig boek! Vol levenswijsheden waar je echt iets aan hebt. Hij verwijst daarin af en toe naar de manier waarop kinderen kunnen leren, als volleerde meester in een of ander krijgskunst, gaan zij door het leven. Niets kan hen stoppen. Als alles goed is leren ze op een jaar tijd de complexe taak die "stappen" noemt. Dat inzicht probeer ik ook over te brengen naar mijn spelers. Niet opgeven, veel oefenen om al die vaardigheden onder de knie te krijgen. En niet te vergeten:"Play hard, play smart and have FUN", zoals Morgan Wootten al zei.

Momenteel ben ik al een tijdje bezig in een ander boek van Dan Millman, Body Mind Mastery. Dit leest een pak minder vlot, als een taaie overjaarse steak, maar de smaak zit wel goed. Je kan er iets uit leren. Een aanrader voor al wie met training en coaching bezig is.

't Gaat goed met dat bloggen. Of ben ik nu snel tevreden? Snel kijken of de lay-out me zint... Tot later!

Geen opmerkingen: