zaterdag 30 december 2006

De eerste stapjes

Deze middag komt de familie Oosters nog eens samen. Op het jaarlijks weerkerende kerstfeest zitten alle kinderen Oosters met hun kroost rond de tafel. Alle kinderen is iets te veel gezegd, Jan Oosters heb ik nooit gekend vanwege overleden in '72 geloof ik, en Bruno zal wel gaan skiƫn zijn. Op enkele kleinkinderen na, waar ik ook toe behoor, zal iedereen aanwezig zijn. De Pater Familias, dat is mijn vader, al zou hij het misschien liever anders gezien hebben. Den Bompa is dan ook al enkele jaren naar de eeuwige jachtvelden om daar voor den Antwerp te supporteren en nog veel meer voor zijn kleinkinderen en achterkleinkinderen. De Pater Familias dus, kijkt daar gewoon naar iedereen en zonder te veel woorden zal hij zien dat het goed is.

De Zico was er weer vroeg bij deze morgen, rond 6u is hij eve
n bij ons komen liggen en om 6u45 kon hij het niet meer houden. Eens zien of hij het binnen 16 jaar ook grappig vindt als ik hem om 6u wakker maak!! :-) Het eerste waar hij mee bezig was vandaag is STAPPEN. 't Stelt nog niet veel voor maar het valt mij vandaag pas echt op dat hij wil stappen. Maandag heeft Catho hem eens laten kennismaken met een looprekje en sindsdien oefent hij elke dag. En hij wil ook echt oefenen, voor maandag was het alleen kruipen wat de klok sloeg. Goed bezig master Zico!

En trots dat wij zijn!!

'
k Ben eens benieuwd wanneer hij nu zijn eerste stapjes zonder hulpmiddel zal zetten. Duurt dat nu nog een week, 2 weken, 3 weken of is hij daar nu eigenlijk al een jaar mee bezig? De volgende vraag houdt mij enorm bezig. Kunnen wij ervoor zorgen dat hij blijft leren op deze manier? Of zal hij, zoals leerlingen op school, vaak zeggen: "Ik kan dat niet," en opgeven voor hij eigenlijk echt heeft geoefend? Ik hoop dat wij hem kunnen leren omgaan met het feit dat je fouten maakt bij alles wat je leert. A flawless performance of whatever kind is just the tip of a huge iceberg.

De groeten van een trotse vader!!

PS:
De executie van de vroegere Iraakse dictator Saddam Hoessein is een "belangrijke stap" op de weg naar democratie in Irak. Dat heeft de Amerikaanse president George Bush vrijdag verklaard.
ONNOZELAAR!!

Geen opmerkingen: