woensdag 11 april 2007

40850

Het getal staat voor het aantal meter dat ik met mijn eerste fietstocht sinds de fatale 24ste januari heb afgelegd. Deze morgen gaf kine Koen eindelijk het licht op groen voor een uitstap met mijn Ridley. Een tochtje van een 40-tal km mocht wel. "Wat versnellingen en wat lopen op de pedalen, laat die pees maar goed werken!" Met die woorden gaf Koen mij heel veel vertrouwen. Dus deze middag ben ik er dan op uit getrokken. Via kaart 4 van het fietsknooppuntennetwerk; Scheldeland, Mechelen, Lier, heb ik dan een prachtige route uitgestippeld. Mijn tocht bracht me langs Mortsel, Boechout door het zuiden van Vremde helemaal tot net boven Lier, naar Broechem en Ranst, om dan door Wommelgem en Borsbeek terug naar Berchem te rijden.

't Deed deugd, weer eens wat fysieke activiteit. Maar na een kleine 3 maanden relatief niks doen, was het een zware dobber. Mijn gemiddelde lag afgelopen zomer net boven de 30, en dat voor een 1000-tal km. 23 en een klets was het magere gemiddelde van vandaag. Dat slaagt dus DIK tegen. Tussen knooppunt 82 en 87 werd het me al duidelijk, nog geen 20km gereden en 'k was mezelf al tegengekomen. Al een geluk kwam de geur van verse mest me swijlen tegemoet. Meer moest ik niet hebben om me onderweg van de natuur te doen genieten. Telkens mijn neus de verse geuren opsnoof gaf dat energie om door te fietsen en goesting om rond te kijken. Het aroma van verse mest doet me nog steeds terugdenken aan de tijden bij ons Moeke en ons Vake op de boerderij. Nostalgie geeft dus energie. Wat een vaststelling.

Ondertussen heb ik nog altijd geen nieuwe basketuitdaging gevonden. Er zijn wel wat gegadigden maar sportief zijn ze eigenlijk niet (helemaal) wat ik zoek. Tijd brengt raad en geduld is een goede deugd, als je dat hebt weliswaar. Voor mij zijn dit telkens opnieuw lastige periodes. Wie je kent, lijkt soms belangrijker dan wat je kent. Frustrerend. Ik hou de lezers op de hoogte welke club het uiteindelijk wordt.

Zico laat dat ondertussen niet aan zijn hart komen. Hij doet me dat allemaal snel relativeren. Houden zo kerel. Zijn nieuwe zandbak is de nieuwste voltreffer. Check it out!




G.

1 opmerking:

Marrek O'Polo zei

Altijd je neus open houden !!
Gouden raad van tante ...
En wat het basket betreft: ze weten je wel te vinden !

MP