woensdag 23 mei 2007

Ere wie ere toekomt

13 weken op de eerste plaats van de vlaamse hitparade. Vandaag komen we het verdict te weten. Studio Brussel zal er tussen 16u en 19u zelfs zijn zendtijd aan spenderen om dit eventuele record te vieren. Als tegenprestatie zouden de fixkes graag de songs van las ketchup en dieë kikker ten berde brengen. Awel, ik gun het ze van harte. Zo'n schoon liekes maken, dat verdient wat erkenning.

Stein, Björn en Stef verdienen ook alle erkenning. Zij hebben afgelopen week de top van de Mount Everest bereikt langs de moeilijkste noordroute. In een nog niet zo ver verleden was Björn mijn werkgever en Stein een studiegenoot in Gent. Na de studies ben ik ze uit het oog verloren en plots hoor ik over hen spreken tijdens het nieuws. 't Verbaast me niets dat die 2 een poging hebben gedaan. Toen ik ze nog geregeld zag, heeft Stein zijn eerste beklimming van de Mont Blanc afgewerkt en toen sprak hij al van de Mount Everest. Die kerels hebben dat prachtig gedaan, al heeft Stein toch onnodige risico's genomen. Maar eind goed al goed. Het verslag van hun avontuur, verhalen over hallucinaties, hoogteziekte, lijken van minder fortuinlijke klimmers, 8 weken acclimatiseren... kan je lezen op hun site. Binnenkort beginnen ze aan een tour om hun relaas te doen aan Vlaanderen. De moeite om eens te gaan luisteren en kijken.

Greetz

G.


Geen opmerkingen: