donderdag 22 mei 2008

Forficula auriculari

Dacht ik even dat ik een unicum had ontdekt in de tuin vandaag. Kijk maar eens naar wat ik tegenkwam op het terras. 'k Was ijverig bezig om het eens proper te vegen toen, tussen alle andere oorwormen door, er ineens een zonderling exemplaar te voorschijn kwam. Een albino oorworm!! Moest ik nu alle instituten in Belgiƫ opbellen om hen op de hoogte te brengen van mijn vondst?

Maar niets is wat het lijkt. Na wat opzoekwerk op het net, leerde ik wat bij. Een oorworm vervelt een aantal keer in zijn leven en is dan enkele uren zeer bleek. Maar je kan het dus geen unicum noemen. 'k Heb hem dan maar weer laten lopen.

Greetz

G.

2 opmerkingen:

Marrek O'Polo zei

Hallo G,
om je verdere zoektocht naar de plaatselijke fauna uit te breiden, bied ik je geheel koste(n)loos mijn eigenste terras aan om te schrobben, bij te voegen en af te vegen. Ben er zeker van dat er ook hier bleke oorwormen rondkruipen, en waarschijnlijk nog ander schoon volk (Anke arriveert vanavond!). Laat maar weten wanneer je kan komen: je kan ons poetsmateriaal gebruiken, dus da's makkelijk!!

MP

Anoniem zei

Wanneer komt het foto'tje van Zico met zijn boekentasje erop?